Varför vägra körkort!


Detta är, tro det eller ej, en teckning av moi! Jag tänkte nu berätta om anledningen till att en tjej i sina bästa dagar inte har körkort. Det finns en mycket fin anledning till varför jag vägrar just detta. 

Det är ju så här att ta ett körkort i dessa dagarna är extremt dyrt, för mig hade det säkert gått på en 15000! Det finns mycket roligare saker att lägga dem pengarna på. Men låt oss säga att man faktiskt lägger 15000 på körlektioner, teorilektioner, halka med mer och får sitt körkort. Vad händer sedan, jo det kan ju vara så att man har snälla föräldrar som vill bidra och låna ut sin bil så man faktiskt får användning av körkort, om inte så är fallet får man köpa en egen bil. Detta lära vara en rishög som kommer att ha en levnadstid på 3 år för något bättre kan man inte köpa eftersom de sparade pengarna redan är använda för att få det värdefulla körkortet. Sedan ska vi ju inte börja prata om bensinen, det är ju extremt dyrt att tanka, och det kommer bara bli dyrare på grund av att olja exploateras till förintelse, till slut blir det så dyrt att du inte har råd att köra bil. Då kommer du stå där, med din bil och ditt körkort, olycklig. Och jag kommer stå bredvid dig med mina pengar spenderade på resor och annat roligt! Dessutom känner jag att jag gör ett slag för miljön genom att vägra körkort, jag kör samåkningsstilen i form av bussar!

Sedan så har anledningen till att jag inte tagit körkort absolut ingenting med det faktumet att jag är en extremt dålig förare. Absolut ingenting!


Kommentarer
Postat av: axelsson

haha låter mycket bra det du!;)

2009-01-30 @ 14:52:55
Postat av: Eve

Jag har rest och jag har körkort, faktum med att jag har kört i ett annat land på fel sida av vägen, det hade jag inte kunnat göra utan körkort. Sen så är det faktist väldigt roligt att bila runt på sommaren och hitta äventyr. Det har jag förresten aldrig gjort med dig. Vi startar i vår, även fast jag då får köra apmycket själv, eftersom du Inte har något körkort.

=)

2009-02-01 @ 19:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0