Katt vs ps3



Stoffe vill jättegärna ha en katt och har velat ha det ganska länge nu. För någon vecka sedan började han vilja ha ett ps3 också. 

Jag har inget emot katter i sig men alla jag har träffat har varit skumma katter som klöst mig. Jag vet att det antagligen blir annorlunda om man uppfostrar det lilla livet själv och katten vänjer sig vid oss men det finns fler problem. Till hösten kommer Stoffe vara bort hela terminen då han ska ut och plugga i Spanien och terminen efter, nästa vår, det kommer jag förhoppningsvis vara bort hela terminen om jag hittar något intressant att plugga utomlands. Och terminen efter det ska jag ut på praktik och då vill jag till Geneve eller Bryssel. Så det betyder att i nästan 1,5 år kommer vi vara ensamma med den här katten och jag är lite rädd att jag är bort för mycket för att katten ska tycka om mig när jag kommer hem. Dessutom har vi en hyreslägenhet och det vore ju inte så trevligt om man fick klösmärken på listerna... 

Min kompromiss blir antagligen ett ps3, det enda som håller mig tillbaka här är priset, det är galet dyrt. 3990 kronor för konsolen och sedan måste man ju köpa spel också, annars blir det inte kul! 

Bilden på kattungen hittade jag på expressens hemsida (http://blogg.expressen.se/katthem/entry.jsp?messid=224890) och bilden på ps3 hittade jag på genom att söka på google (http://www.ps3-for-free.com/). 

Kommentarer
Postat av: axelsson

jag tycker ni ska skippa katt! inga bra djur:P men ps3 är ju en jätte bra inverstering. ni kan ju spela singstar! finns massa kul spel ju!:) jag kommer och spelar när jag är nere då:)

2009-01-30 @ 14:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0