Aida

För första gången någonsin var jag på opera igår, Aida. Det var inte alls som jag hade tänkt mig. Mycket större och mäktigare och jag förstod allt! Woho för mig och skådisarna! Det var Fossto, hans morfar, hans moster och jag som gick, en födelsedagspresent till hans morfar från mor Fossto med familj. 

För övrigt  har denna dagen varit en riktigt seg dag med återigen för mycket intagen föda. Efter två dagar med ett par antal portioner studentmat, både till frukost och middag är man ganska så mätt men trotts det började vi med en frukost som bestod av ostbulle, sedan blev det grillat då vi åt tills vi nästan sprack. Sedan var det så att grannen hade lånat pärlsocker av oss och bjöd därav på bullar. Mycket goda trots russinen. Det hela avslutades med jordgubbar med grädde. Det kommer säkert toppas med en film som följs av chips och cider senare ikväll. Jag ska nämligen presentera filmen Get over it för Fossto.  

Kanske att man borde typ ut och springa sedan men jag tror att vår lilla promenad som vi faktiskt genomförde idag får stå för dagen motion. 

Nu tittar vi på fotboll och det är bara 2 minuter kvar av ordinarie speltid. Jag sa innan att det skulle bli 2-1 till Spanien men jag hoppas att jag har fel. Än så länge står det 1-1 och det får ju gärna hålla i sig. 

Nu ska jag gå och vara lite social med mannen. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0