Julklappar med mera!



Syster och morfar sitter inne i ett djupt samtal vid julbordet, jag kommer inte ihåg vad det var de pratade om men det var säkert något intressant! Sedan försökte jag få med ett bra fotot på mig och syrran men hon ville inte samarbeta!



Grynet vaktade paketen så att ingen kom och petade på dem i smyg och sedan var hon en liten tomtenisse, sötnosen där!




Vi har som tradition att spela spel med julklappar på julafton. Alla köper några saker för 100 kronor och så på julafton lägger man alla julklapparna till spelet på bordet. Sedan tar man två tärningar som får vandra runt bordet och varje gång man får en etta eller sexa så får man ta ett paket. När paketen är slut sätter man en klocka på 5 eller 10 minuter och sedan går tärningarna runt men nu får man ta paket från andra varje gång man får en etta eller sexa. När tiden är slut öppnar man paket som man har plockat åt sig. Det är väldigt kul för det är alltid något paket som blir mer eftertraktat än något annat som vandrar runt och hos en hel del! Det här året kammade jag hem en massa saker fr ingen verkade lägga märke till mig och mina paket. Fick en massa godis, tvål, ljus och en burköppnare som är fantastiskt, ska använda den när jag inte kan få upp syltburken! 
Sedan fick jag en Ipod av min underbara familj! Är så glad, den lyssnade jag på när jag gick till jobbet i dimman idag!

Nu ska jag kila på toa. Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0