Tomater- på gott och ont

Den här veckan har vi sålt väldigt billiga tomtare p City Gross. Detta har resulterat i att en massa har köpt tomater. Och det var som om alla var där för att ta sista tillfället i akt att köpa billiga tomtare idag. Vilket betydde att jag ibland fick upp två fyllda påsar med tomater.
Vet ni hur tomtare lukta?
Jag gör. Och det var när dessa tomater kom förbi och luktar som tomater gör (tomatdoft blandat med jord) som jag kom att tänka på våra dagar som tomatplockare i Aussie. Man kom hem och stank av jord, tomater, lera. Sedan duschade man och lämnad förstoppning i vattenledningarna pga all lera som spolades ner.
Mitt första intryck av tomatodlingen var en lerhög. det hade ösregnat i en vecka och det första jag gör är att trampa i en decimeter djup vatten/lergrop. Ingen bra början på ett arbete som är hårt, slitsamt och världens sämst betalda. Plus chefer som är idioter. Axelsson och jag stod ut i tre dagar. Tre dagars plockande tomater i snitt 10 timmar per dag.
Kan dock inte säg att jag inte tyckte om lukten. Den påminnde om en tid då vi hade det ganska så härligt. Jag vill inte längre tillbaka men det var bra tider som alltid kommer finnas med mig.


Kommentarer
Postat av: Anneli

Vi var rikitgt grymma tomatplockare!!=)

2008-04-29 @ 22:53:24
Postat av: Sönnta

Minsta lilla grej och man får flashbacks!
Åh vad härligt det var...

2008-04-30 @ 20:57:20
URL: http://sunnta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0