Druvor och annat saftigt

Idag var det inventering på jobbet så jag började klockan 07.00.Jag har inte gått upp så tidigt med undantag för när vi skulle till Ullared på över ett år tror jag.

City Gross filosofi: "Undra varför det heter Grapefrukt, det är ju ingen druva" 
Tack Eve, det är dagens.

Idag inhandlade jag min bok. 1001 filmer du måste se innan du där. Jag har listat alla filmer i boken jag redan har sett. Det gick upp till 61. Så nu har jag bara 940 kvar. 

442985-16

När jag gick omkring där bland böckerna såg jag att där låg en bok jag har hemma. Konsten att vara snäll. Jag har ännu inte läst den än men det hade varit kul att se vad dem säger om detta ädla ämne. Fast jag tror det är svårt att sätta fingret på vad snällhet är. Det är ju något vi bedömer induviduellt och det betyder olika för olika människor. Dessutom kan man mena väl och göra illa. Får väl läsa den och se vad författaren har att säga. 

Jag undrar om det finns en bok för singlar. En handbok eller liknande. Konsten om hur man blir av med singelstämpeln, konsten om hur man hittar den perfekta partner. I så fall hade jag velat köpa den och ge den till någon annan. Bara för att skylta med att den inte passar mig längre. Varför har inte folk tipsat mig om förhållanden tidigare? Det är ju totalt underbart. Jag vill för alltid vakna som jag vaknade i morse. 
 
Nu ska jag sova, däckade nästan i kassan idag, inte så bra. Sov gott Sverige.

Kommentarer
Postat av: emelie

godnatt:)

2008-03-04 @ 00:23:20
URL: http://emelieisaksson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0