Som Mix Megapol!


Det här är min och Stoffes sex-växt, visst är den cool hehe. 

När vi satt i bilen tidigare idag så pratade vi musik med mamma som nyligen var på en längre bilfärd med mormor. Mamma och pappa har precis köpt en ny bil och den har cd-spelare, något som vi aldrig haft i våra tidigare bilar. Så mormor tar med sig lite musik som hon tycker är bra vilket visar sig vara dansband från typ 60-talet. Mamma vill att min syrra ska leta upp lite "bra" låtar och bränna en cd så hon kan ha "sin" musik att lyssna på i bilen. Min mor önskar 80-tal. Jag har funderat, när stannar man upp sin musik, hur gammal är man när man slutar lyssna på ny musik och fastnar i den gamla? När slutar man förstå sig på den nya musiken, när ser man "ungdomarnas" musik som ufo-musik? Jag menar, för mig och min syrra är Spice Girls och BSB nostalgi! Jag tar fakta vid mina två pålitliga källor och säger att det sker någon gång vid 30-årsåldern. Min mormor är född på 30-talet och på 60-talet var hon 30 år gammal! Min mor är född 1960 och på 80-talet var hon 20-30 år. Så betyder det att jag kommer att lyssna på dagens musik om 30 år? Kommer jag vara fast i träsket av The Ark, Muse, RHCP, Linkin Park, Kent mm för alltid? Jag hoppas inte det, jag vill fortsätta upptäcka ny musik så länge jag lever! Ha nostalgin kvar blandat med nytt. Som Mix Megapol! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0