Lista av Beciell

Var inne på Beciells sida, www.beciell.blogg.se, och då hade hon lagt upp 20 frågor som man kan kopiera och svara på och det tänkte jag ta itu med nu!

 

1. Var du ett lugnt eller busigt barn?

Jag har fått det berättat för mig att jag var ett väldigt lugnt och snällt barn! Klapp på axeln!


2. Vad föredrar du, sol -eller snösemester?

Sol och värme och tunna kläder!


3. Vad tror du att du gör om 5 år?

Om 5 år har jag pluggat klart och jobbar för att lösa och upplysa om världens konflikter!


4. Hur ofta läser du böcker av egen vilja?

En bok i månaden, ofta är det favoritböcker jag läser om. Plus en massa kurslitteratur men det är väl inte så frivilligt... 


5. Vilken kändis hade du helst blivit sedd med?

Elvis Presley hade väl varit ganska rolig att ses med men det är inte så troligt att det kommer hända... Annars hade det varit trevligt att få hänga med Jocke Berg från Kent, då hade jag viftat med ögonfransarna sett sött ut och bett om att få höra Kräm Live. 


6. Hur är du klädd just nu?

Mjukisbyxor och linne


7. Hade du någon favoritsyssla som barn?

När jag var riktigt liten hade mina föräldrar en hoppgunga som man sätter i en dörrkarm och där satt jag och hoppade dagarna långa. När jag blev äldre var det vada och simma som gällde. 


8. Har du åkt ambulans?

Nej


9. Vilken är din favoritalkoholdrink?

Om jag hade svarat på den för 2 år sedan hade jag sagt rom&cola men ni får det bli något sötare P2 är gott. 


10. Vilket språk tycker du är det vackraste att lyssna på?

Det är väldigt medryckande att lyssna på Afrikanska låtar men det finns ju en massa språk i Afrika! Ett specifikt språk får nog bli grekiska. 


11. Har du varit på någon musikfestival någongång?

Nej, om man inte räknar Malmö-festivalen till det... :P


12. Har du gjort något denna månad som du är stolt över?

Jag och Stoffe firade 1 år tillsammans, stolt över att ha fått han honom i ett helt år! Då måste jag ha gjort något rätt i alla fall :D


13. Vad är det mest konstiga du har fått som present?

Jag har flera gånger fått örhängen i present trots att jag inte skaffat hål i öronen förens för några år sedan. 


14. Är du trevlig mot telefonförsäljare?

Ja, men jag handlar ingenting, jag brukar vara jättetrevlig och positiv men när de väl ska sälja saker till mig så avböjer jag med en gång! Då blir de alltid så konfunderade och vet inte vad dem ska säga. 


15. Vilken film såg du senast på bio?

Twilight


16. Kan du nämna tre skånska ord?

Det borde jag kunna, jag är uppvuxen i Skåne! 

Rullebör som är skottkärra.

Balle som på skånska betyder rumpa/skinka.

Panntoffla som betyder potatis.


17. När känner du dig som snyggast?

När Stoffe säger att han älskar mig och att jag är snygg/fin. 


18. Har du någon extrainkomst utöver det du jobbar med/pluggar till?

Jag pluggar freds- och konfliktvetenskap men utöver det så extraknäckar jag på City Gross på helgerna. Annars så har jag ingen annan inkomst. 


19. Vilket practical joke/hyss som du har gjort tyckte du blev mest lyckat?

Jag och syrran tejpade för osthyveln en gång när vi var små, det var kul när mamma och fick några skivor, hon hittade dock väldigt snabbt lösningen till det. 


20. Vilken låt lyssnade du på senast/just nu?

Skönheten och odjuret från samma film!

 


Kommentarer
Postat av: Amanda Björk

ja verkligen :D

2009-02-25 @ 15:14:26
URL: http://nolltretjugofyra.blogg.se/
Postat av: Linda

kul lista!

2009-02-25 @ 16:13:11
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Mona

Hoppas du får en bra kväll , kram! =)

2009-02-25 @ 17:23:44
URL: http://monans.blogg.se/
Postat av: Erica

Vilka roliga frågor! ;)

2009-02-25 @ 17:43:28
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Mahlin ❤

haha jag känner flera,flera stycken som brukar säga så där på fyllan. lika kul varje gång :D ojdå, okej! jag funderar på att köpa en ny mobil, är inte nöjd med den som jag har nu. sony ericsson, w302i köp aldrig den!

2009-02-25 @ 17:46:33
URL: http://mealinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0