Osynlig

Och datorn är fixad nu. Mappen var visst dold och det tog en sådär två sekunder för Fossto att hitta den igen. Nu håller jag tummarna för att den inte kommer gömma sig igen för jag lärde mig inte hur man upptäcker en dold mapp och gör den synlig igen.

Efter det hade han kul och jag har nu en hel del ny musik på datorn. Jag borde verkligen göra något åt mitt Kent-album, måste ju kunna låtarna tills konserten. En liten bit på vägen har jag kommit i alla fall. Hur var det nu, jag behöver bara lära mig två låtar om dagen för att vara ett sant kentobjekt vid deras konsert. Det ska nog lösa sig.


Kommentarer
Postat av: Fossto

Fossto's mappskola:

För att få fram dolda mappar: Gå in i vilken mapp som helst (eller Den Här Datorn, om det känns bekvämare..) klicka på Visa\mappalternativ och leta sedan upp "Visa dolda filer och Mappar". När man har KLICKAT I att man vill visa dem så ska mappen ifråga (eller Mapparna, beror på hur klantig man är..) visas som en genomskinlig Mapp.
För att göra mappen HELT synlig, Högerklicka på mappen och bocka AV "Dold". TADAAAA! *Fanfar!*
Du har en synlig mapp..

För att dölja alla osynliga mappar som du inte vill ha: Gör de första stegen, men klicka i "Visa ej dolda filer och mappar".

:D

2008-02-11 @ 19:29:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0