Schauscheskuo


Så här såg det ut i augusti utanför min lägenhet vid solnedgången.

Idag på seminariet så skulle jag säga Ceauçescu det är bara det att jag har så svårt för att uttala hans namn Det uttalas som shauscheskuo, ungefär. Övade mig på att säga det hundratals gånger med Johanna och Sofia i min grupp för att jag skulle kunna säga det ordentligt. Med mitt stora självförtroende går jag in i klassrummet och börjar läsa min del av redvisningen. När jag kommer fram till ordet med stort O så sitter jag där stammandes schau...schau... Det blir en del fnitter i klassen och alla inklusive lärare utropar i kör Ceauçescu. Som tur var hade jag inga problem med att uttala Saddam Husseins namn. 

Nu ska jag gå och lägga mig tänkte jag. 
Sov gott

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha...stammning är inte en lätt åkomma, kan dock botas med lite övning...;o)

2009-01-08 @ 18:29:41
Postat av: Lisa

snygg bild :]

2009-01-10 @ 00:20:44
URL: http://llisabs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0