4 bakade potatisar

Det har varit en lugn dag i lägenheten. Jag har försökt plugga en massa och har faktiskt fått en del saker gjorda. Sedan kom syrran förbi eftersom hon behövde lån en av våra datorer till hennes minneskort till mobilen. Det är visst något fel på datorn hemma hos mina föräldrar för den läser inte kortet men med min mac var det SÅ KLART inga problem!

Till middag blev det bakad potatis med skagenröra, räkor, vitlökssmör och annat smått & gott till. 

Jag har lyckats ta dö på ytterligare två blommor. Den ena fick jag av mormor och det var en amaryllis men nu ser den mer ut som en hängande klump ruttna blad. Den ena stjälken har inte ens slagit ut än... Den andra blomman fick jag av min chef som en del av årets julklapp. En väldigt fin julgrupp men det är det där med att vattna... Tacka vet jag mitt bambuskott som jag fick i somras och som inte behöver vattnas särskilt ofta för den står enbart i vatten och inget annat! 

Nu ska jag läsa klart kapitlet som jag började med för en timme sedan. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0