10.30 fredagen den 23 januari 2009

Hejsan hoppsan!

Det är inte ofta jag är uppe så här tidigt på en icke-skola/jobb-dag så man kan ju undra varför. Jo det är faktiskt så att jag har tvätt-tid kl 10.30. En udda tid om man känner miss Annelili då hon är extremt morgontrött av sig. Jag ska nu avslöja händelsen bakom denna stora händelse! 

Jag kom fram till i måndags att jag snart skulle vara i desperat behov av nytvättade kläder. Jag fann snabbt lösningen på detta och sprang ner till tvättstugan. Vad hittar jag där om inte en tvätt-tid kl 14.00 på torsdagen samma vecka. På tisdagen gick jag glatt skolan beredd på dubbellektion i 4 timmar men möts av en lärare som berättar att de har ändrat en massa i schemat. Den andra lektionen för dagen var flyttade till torsdag klockan 14.00. Miss Annelili ser ingen annan utväg och springer åter ner till tvättstugan för att ändra sin tvätt-tid till fredagen men då finns det bara tider kvar mellan 7.00.10.30 och 10.30-14.00. Det tog inte lång tid innan jag bestämt mig för vad jag måste göra. Jag samlar all sparad kraft jag kan hitta och ändrar min tvätt-tid till 10.30 fredagen den 23 januari 2009. 

Så nu gott folk känner ni till bakgrunden till denna tidiga morgon för Miss Annelili. Det är trögt och jobbigt men det får gå. Nu får jag nog rappa på om jag ska hinna ner till tvättstugan till 10.30.

Klart slut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0