Cigaretter

Läste precis på Metro hemsida om en änka till en inbiten rökare som rökt tre paket cigaretter om dagen och som dog i cancer. Änkan bestämde sig för att stämma tobaksbolaget Philip Morris för hennes mans död och hon vann och fick 8 miljoner dollar. Helt jävla sjukt! Alla är väl medvetna att man riskerar sin hälsa och ett förkortat liv om man röker! Och om man röker tre paket om dagens så ska fan inte efterlevande ha 8 miljoner dollar i skadestånd! Änkan vill från början ha 130 miljoner dollar men det blev sänkt till 8 miljoner dollar. My God! Hon skulle inte ha haft ett spänn och hon hade kunnat få betala alla domstolskostnader själv! Jag undrar vad hon ska ha pengarna till, cigaretter kanske? 

Ja, jag tycker att rökning är något så otroligt idiotiskt men detta är ju bara absurt! Herregud vad tänker människor med?

Kommentarer
Postat av: lillblondin

Sv: jamen precis, det vill jag också göra. Har ju redan köpt en ny skinnjacka också men den är det inte så lätt att använda nu.

2009-02-19 @ 17:24:59
URL: http://againstallodds.blogg.se/
Postat av: Linda

Ja, jag hörde ocskå det haha!

NÅgra planer för kvälleN?

2009-02-19 @ 17:32:48
URL: http://ndail.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0