Until next year...

Jag kanske borde skriva något om den mycket ompratade tävlingen som avgjordes i helgen- Eurovision!
Sverige kom som bekant på en 18:e plats och detta tycker jag vi ska vara stolta över. Tänk bara hur många länder det finns i Europa (och utanför också för nu verkar det som om alla länder, Européer eller ej, får vara med) och Sverige är 18land av dessa. Vi borde klappa varandra på axlarna, istället för att vara missnöjda! 

Sedan tycker jag att det här pedestals-höjandet av Svenska bidrag borde stoppas. Svenska folket borde ha insett vid detta laget att vi inte kan vinna varje år. Sluta ta ut segern i förskott så kanske ni inte blir så besvikna!!!

Men till allvaret. Nu borde väl Svenska folket ha lärt sig att man inte kan skicka en f.d. Eurovision-tant, det är tråkigt och förutsägbart och jag är trött på det! Om Lena Ph går med nästa år och vinner kommer jag personligen bojkotta allt som har med denna tävlingen att göra. Och detta innebär radio också gott folk! Gör mig inte besviken!

Jag har en idé till nästa år, varför kan vi inte göra det lite spännande och skicka någon med i alla fall en liten uns till personlighet! Någon som vågar visa sin hud (jag menar inte ben och urringning utan det i ansiktet!!!) Joakim Hillson har myntat ett bra uttryck, Vacker utan spackel.

Anledning till att Ryssland vann:
En världskänd konståkare med mängder av titlar och som han själv sa, nu har han en till.

Så ska Sverige vinna nästa år:
Hyr in Carolina Kluft och låt henne springa rundor på scenen och hoppa i sandgropar.

Tack för mig!

Kommentarer
Postat av: Sönnta

Ja du har dina idéer du;)

Anledningen till att det är vissa länder med som inte tillhör Europa, tex. Israel, är för att de ligger innom det europeiska telenätet. Nu vet du det också;)

2008-05-29 @ 20:12:35
URL: http://sunnta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0