Tack Nina, du var för snäll.

Nu är jag mätt och belåten på mammas fisk i gräddsås med potatis och grönsakspott.

Jag och Fossto satt och pratade en massa strunt igår kväll.

Fossto: Du borde skriva ner alla dina tankar
Jag: Bloggen!!!

Jag tror dock inte jag ska skriva ner alla mina dumma kommetarer.
Risken finns att ni överger mig.

Jag vet i alla fall att Östersjön är ett hav och inte en sjö.
Men det hela är egentligen väldigt förvirrande. Vem döper ett hav till sjö och en sjö till hav? Röda havet, svarta havet. Det är väl sjöar? Eller är dem stora nog att klassas som hav? Och sedan finns det Kaspiska havet.
Varför kan inte hav få vara hav och sjöar få vara sjöar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0