Pizza-O

Igår satt jag och tittade på Rachal Ray. Det är ganska kul och hon gav mig en idé på en god pizza, egentligen hennes egen idé som jag snor från henne. Hoppas hon inte tar illa upp. Fyllningen är i alla fall helt och hållet min idé. Nästan i alla fall, lite av inspiration kommer från när jag jobbade på Enfes Kebab i Sydney. Men sammansättningen står jag för i alla fall.

Man tar sin pizzadeg och kavlar ut den till en stor rund sak. Sedan lägger man på ett tunt lager med tomatsås, ett lager paramskinka, sedan en mix av färsk spenat och fetaost. Sedan viker man in kanterna typ en tre-fem centimeter. Sedan toppar man med mozzarellaost. In i ugnen och ut igen när den är fin och färdig. Klar att äta!!!
Visst låter det gott? Det är sådant man sitter och tänker på i kassan när det kommer skinka farandes förbi.

Nu ska jag snart iväg till jobbet och ikväll ska jag mysa med min underbaraste. Kanske att han kan hjälpa mig med utseendet av bloggen ikväll.

Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0