Födelsedagar coming up

Det är hemskt att säga det men jag jobbar för mycket. Det är inte själva jobbet i sig som är problemet (bara när det kommer en massa galna gamlingar som alltid har rätt trots att det är bevisat motsatsen) utan det faktum att det inte har blivit någon tid över att införskaffa sig en pressent till min mors födelsedag. Den är nu på söndag och jag jobbar imorgon och har gjort så hela veckan. Jag vet exakt vad hon ska få men jag har ingen möjlighet att få tag på det i tid så jag funderar på att skriva en fin liten hälsning där allt detta är förklarat på ett högst diplomatiskt sätt och där det också står att när vi åker till ikea för att inhandla min säng och soffa mm kommer hon få sin vackra tavla. Nu ska jag bara sätta mig ner och klura på denna smickrande hälsnings formulering.

I övrigt så har jag ännu ett problem. Min mormor fyller också år på söndag (jag vet det är knäppt att min mor och min mormor delar födelsedag!) och jag har inget att ge henne heller. Här beror detta dock på en idétorka lika stor som Sahara- om inte större! Jag har en känsla av att det kommer sluta med att jag ger henne en blombukett a la City Gross med några trisslotter i.

Det är hemskt, faktiskt! Och vad som är värre är att jag skyller det på mitt jobb! (det jobbet som jag är otroligt trött på och som jag önskar att jag kunde sluta idag men efter den 19 juni kommer det inte vara så farligt längre och den 12/13 får jag en paus från allt då det kommer ner en väldigt underhållande person. Jag ser ljuset i tuneln!

Denna mycket underhållande person ska på fest ikväll. Till detta har han beställt 4 starkcider och 2 bacardi ice. Bör jag tillägga att detta är samma person som blev supen under bordet av ett några tjejer av årsgång 89? Och detta med shootar av rosévin. Jag har bett honom fixa fram en kamera som kan filma honom när det är som värst men det vägrade han och jag fick inte heller prata med David som jag hoppas och tror hade gjort denna lilla tjänst för mig. ^^ Ha det så kul i alla fall! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0