Snart reser jag!

Nu åker jag om några timmar. Halv tio ikväll går mitt tåg från Malmö Station till Berlin. Kommer inte fram förens imorgonbitti och då ska jag börja leta efter mitt hostel, jag har skrivit ut en karta så jag kan hitta från stationen till mitt hostel så det ska förhoppningsvis inte vara några problem. Men med mitt lokalsinne vet man adlrig... håll tummarna för mig!

Enligt kartan ska det vara ca 1 km från stationen till mitt hostel, är det för långt att gå med en gigantisk ryggsäck på ryggen eller bör man ta tunnelbanan en station? Jag tycker inte det ska behövas, jag har inget emot att gå, bara det inte är i tropisk hetta och utan vatten och det kommer det ju inte vara om inte Berlins klimat förändras drastiskt och allt vatten är slutsålt. Detta låter föga troligt så jag tippar på att en promenad på morgonen blir bra. Får hålla tummarna på att jag inte virrar bort mig och helt plötsligt står på Alexanderplatz för då har jag en aning förlångt, typ 1 km för långt. Inte kul med en backpacker på ryggen!!!

Det ska bli kul att uppleva det gamla backpacking-livet igen. Det var längesedan och jag behöver lite ostabilitet i mitt liv nu. Allt är ju annars så inrutat. Woho för backpacking!!!

Plus att jag ska tillbringa en massa tid i Prag, Budapest, Zagreb, Venedig, Innsbruck och Berlin med min älskling. Vi möts upp i Prag och reser sedan tillsammans hela vägen hem. Oj vad kul vi ska ha det och oj vad mycket vi ska se och oj vad mycket vi ska PUSSAS & KRAMAS!!!


Några månader gammal bild. Lägg märket till tuggumina som pryder våra käftar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0