Stig Tomte






Igår var det andre advent och jag åkte till vellingeblomman tillsammans med min mor och mormor. Dem har en stor tomtemarknad där med en massa saker som hör julen till inte minst en massa tomtar. Mamma köpte en stor tomte till Fossto för att han är så glad för julen. Fossto och jag bestämde oss för att döpa honom till Stig Tomte. Själv köpte jag en gran och när jag kom hem igår pyntade jag den sååå fint! Så nu har vi byggt upp en liten tomteby i lägenhet. 

Jag steg upp tidigt i morse eftersom det kom en golvläggare som skulle byta ut en del av plastmattan på golvet i hallen så nu är hela min hall spacklad och det är inte torrt förens om en timme. Då ska jag ta mig upp på ovanvåningen där Fossto ligger och snarkar nu. För att få tiden att gå ska jag se ett nytt avsnitt av Heroes. 

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0